Contribute
Register

[Success] - Asus ROG Strix Z490-E Gaming + i9 10900K + OpenCore

Joined
Nov 14, 2020
Messages
27
Motherboard
Asus Z490-e
CPU
i7-10700k
Graphics
RX 5700 XT
I see the Aura LED controller, which means you're not using my USB map. I would first go into the bios, kill the onboard WiFi/BT, then get the map loaded in so the header is configured correctly.
- Disable Onboard (Work)
- Enable Onboard (Not-Work)

Now when I change the SMBIOS to iMac20,2 its working lol.. previously I'm using iMac20,1 ...
I don't understand whats happening here.
 
Joined
Aug 23, 2012
Messages
417
Motherboard
Asus ROG Strix Z490-E
CPU
i9-10900K
Graphics
RTX 3080 Ti (Win) / RX 560 (Mac)
Mac
  1. MacBook Pro
Mobile Phone
  1. iOS
- Disable Onboard (Work)
- Enable Onboard (Not-Work)

Now when I change the SMBIOS to iMac20,2 its working lol.. previously I'm using iMac20,1 ...
I don't understand whats happening here.

I'm using 20,2 ... it's what I created the map under. It's possible my map isn't loading under 20,1. If you need 20,1, you can edit the contents of USBPorts.kext. (right click --> show package contents)
 
Joined
Nov 14, 2020
Messages
27
Motherboard
Asus Z490-e
CPU
i7-10700k
Graphics
RX 5700 XT
I'm using 20,2 ... it's what I created the map under. It's possible my map isn't loading under 20,1. If you need 20,1, you can edit the contents of USBPorts.kext. (right click --> show package contents)
Yep.. its okay I will stay with 20,2 then ..
Since everything is working now ..

Thanks man
 
Joined
Aug 23, 2012
Messages
417
Motherboard
Asus ROG Strix Z490-E
CPU
i9-10900K
Graphics
RTX 3080 Ti (Win) / RX 560 (Mac)
Mac
  1. MacBook Pro
Mobile Phone
  1. iOS
Hey guys, here's a build of 0.6.4 with the new kexts that were released today. Let me know how it looks, if ok I'll add to the first post.

EDIT: Added to first post.

Kexts.png
 
Last edited:
Joined
Oct 24, 2019
Messages
108
Motherboard
Asus ProArt Z490 Creator
CPU
i5-10600K
Graphics
RX 5700
Mac
  1. MacBook Air
  2. MacBook Pro
Mobile Phone
  1. Android
  2. iOS
Hey guys, here's a build of 0.6.4 with the new kexts that were released today. Let me know how it looks, if ok I'll add to the first post.

View attachment 500199
gr8 @scope666

btw, my intel ethernet kext doesnt show up here in Hackintool
(& port's not working)
kindly tell me what i'm missing

thx
 
Joined
Aug 23, 2012
Messages
417
Motherboard
Asus ROG Strix Z490-E
CPU
i9-10900K
Graphics
RTX 3080 Ti (Win) / RX 560 (Mac)
Mac
  1. MacBook Pro
Mobile Phone
  1. iOS
gr8 @scope666

btw, my intel ethernet kext doesnt show up here in Hackintool
(& port's not working)
kindly tell me what i'm missing

thx

Your signature says you have the ProArt z490, that's a different board than what this thread is about.
 
Joined
Oct 24, 2019
Messages
108
Motherboard
Asus ProArt Z490 Creator
CPU
i5-10600K
Graphics
RX 5700
Mac
  1. MacBook Air
  2. MacBook Pro
Mobile Phone
  1. Android
  2. iOS
Your signature says you have the ProArt z490, that's a different board than what this thread is about.
hmm, i thought you’re early consultant to the effort on the ProArt thread ...
 
Joined
Aug 5, 2014
Messages
306
Motherboard
ASUS Z490-E
CPU
i9-10900K
Graphics
UHD 630
Hey guys, here's a build of 0.6.4 with the new kexts that were released today. Let me know how it looks, if ok I'll add to the first post.

View attachment 500199

As always: thank you very much for the effort!

It works, I just receive at the boot an error: "failed to calculate..." - it is too fast and I cannot see what exactly.
 
Top